Skal du skifte tv- og internetudbyder d. 1. december?

Hvis du i dag får dit internet og/eller tv leveret af Stofa via AFAA, vil din forbindelse stoppe 1. december.
Vi har valgt at åbne nettet, så flere udbydere kan levere tv, internet, streaming og meget mere til din adresse.
Hvis du fortsat ønsker internet og tv på vores net, kan du nu tjekke din adresse og tilmelde dig hos Vios eller Fastspeed.

Ofte stillede spørgsmål

Vios leverer billigt internet til alle behov - lige fra 300 Mbit til 199 kr./md. og helt op til 1200 Mbit til 249 kr./md. Vios tilbyder også én fast tv-pakke via tv-stikket eller WebTV, hvor du selv kan vælge kanaler og populære streamingtjenester som Disney+, Netflix, Viaplay og meget mere. Har du brug for fastnettelefoni eller PC hjælp så finder du også det. Vios er din lokale udbyder af tv og internet i Aarhus. Bestil eller læs mere HER - Sammen om mere

Fastspeed leverer lynhurtigt og stabilt bredbånd (1000 Mbit til 229 kr/md) og tv-pakker med 20% rabat fra Allente (inklusive Discovery-kanalerne og Viaplay film og serier, samt Total). Vi giver landets førende kundeservice og er rangeret nr. 1 på Trustpilot blandt de anerkendte udbydere. Vi leverer til stort set alle i Danmark og har samarbejde med AFAA, om at levere de bedste produkter og priser til Aarhusianerne. Bestil eller læs mere HER

Da Stofa netop har opsagt jeres kundefold, er det først blevet muligt for AFAA inkl. Vios og Fastspeed, at kontakte dig nu.

1. Vælg hvilken udbyder af tv/internet du ønsker. Du kan læse alt om deres udvalg på deres hjemmesider - Fastspeed eller Vios.
  2. Når du har besluttet dig for din udbyder, opretter du dig som bruger på udbyderens side, tilknytter dit betalingskort og bestiller din foretrukne internet- og/eller tv-pakke.
    Hos Fastspeed er forløbet følgende: Ved oprettelsen modtager du en velkomstmail med brugernavn og adgangskode til Mit Fastspeed. Du kan altid ændre din adgangskode efterfølgende.
    Vælg ønskede produkt(er). Du vil efterfølgende modtage bekræftelse på mail.
    Ved internetbestilling sender vi dig dit modem inkl. vejledning – du vil modtage en track & trace-mail, så du kan følge pakken.
    Hos Vios er forløbet følgende: Ved oprettelsen modtager du en velkomstmail med brugernavn og adgangskode til Mit Vios. Du kan altid ændre din adgangskode efterfølgende.
    Vælg ønskede produkt(er). Du vil efterfølgende modtage bekræftelse på mail.
    Ved internetbestilling sender afsendes dit modem inkl. vejledning – du vil modtage en track & trace-mail, så du kan følge pakken.
    Ved tv-bestilling sendes der ikke noget fysisk, dit signal vil ændres automatisk over natten, du skal blot lave en kanalsøgning.
  3. Modemsignalet skifter ved midnat mellem 30. november og 1. december. Du kan tilslutte dit nye modem inden du går i seng om aftenen d. 30. november (der vil være internetforbindelse frem til signalet skifter) eller om morgenen 1. december.
  4. Har du problemer ydes support fra din valgte udbyder fra 1. december til da, er det stadig Stofa på tlf. 88 30 30 30 alle hverdage fra kl. 8-17:
    Fastspeed: Tlf. 89 87 37 00 fra kl. 8-16 man- torsdag / fredag 9-16 eller kundeservice@fastspeed.dk
    Vios: Tlf. 44 40 44 60 (gælder både tv og internet) fra kl. 8-16 alle hverdage eller kontakt@vios.dk
  5. Vigtigt: Dit Stofa-ejede udstyr skal returneres jf. anvisningerne i brevet, du har modtaget fra Stofa.

Vi har lavet en video, der guider dig gennem, hvordan du tilslutter dit nye modem fra Vios. Her kan du bl.a. se, hvordan du nemt tilslutter dit fastnettelefoni. Klik på dette link: Sådan tilslutter du dit modem

Modtager du ikke en mail med bekræftelse på din oprettelse eller dine bestilte produkter kan mailen være havnet i dit spam-filter.

Har du problemer ydes support fra Stofa frem t.o.m. 30. november, tlf. 88 30 30 30 alle hverdage fra kl. 8-17
Fra 1. december ydes support fra den udbyder du har valgt:

Fastspeed
Vios yder ikke support på Fastspeed produkter.

Vios

Dette er muligt ved valg af Vios som udbyder. Det kræver blot, at du har bestilt internet som en del af din pakke. På Mit Vios finder du formular til overflytning. Du modtager en bekræftelsesmail, når vi overflytter dit nummer.

OBS! Stofa/Norlys har sendt et brev med følgende tekst:

"Stofa skal inden d. 15. november 2022 bruge en fuldmagt fra din nye udbyder om, at du ønsker dit nummer opsagt. Modtager vi ikke en fuldmagt, vil dit telefoniabonnement ophøre sammen med dine andre produkter, og du kan ikke efterfølgende overflytte dit telefonnummer til ny udbyder."

Trods dette regner vi med, at vi kan flytte dit nummer frem til Stofas fremsendte opsigelsesdato.

Ja, det kan du. Det kræver blot, at du har valgt Vios som leverandør og har bestilt internet som en del af din pakke.

OBS! Stofa/Norlys har sendt et brev med følgende tekst:

Vælg tv- og internetudbyder

AFAA er sat i verden for at varetage medlemmernes interesser og sikre et godt udvalg af tjenester og produkter til konkurrencedygtige priser. Fra 1. december har vi ikke længere en aftale med Stofa om leverance af internet og tv. Til gengæld har vi indgået nye aftaler med tjenesteudbydere om leverance af internet og tv på vores net.

Både Vios og Fastspeed giver dig masser af muligheder for høj hastighed og spændende tv-pakker. Besøg deres hjemmesider allerede i dag og beslut dig for, hvem der skal levere internet og/eller tv til dig fremover. Se også vedlagte tilbud.