Antenneforeningen Aarhus indgår aftale med Kabelplus

- og sikrer billigt internet til foreningens medlemmer

Med Kabelplus som ny samarbejdspartner kan Antenneforeningen Aarhus nu sikre medlemmerne de bedste og billigste løsninger inden for tv- og internet.

Med den nye aftale kan Kabelplus levere internet fra deres nye tekniske platform og Antenneforeningen Aarhus har mulighed for at gå direkte til programselskaberne for at sikre de bedste tv-programmer til de billigste priser – uden fordyrende mellemled.

I en årrække har Antenneforeningen Aarhus reelt kun samarbejdet med Stofa omkring de tv- og internetpakker, som foreningens medlemmer er blevet tilbudt. Men som led i en omfattende forandringsproces har antenneforeningen nu valgt at stå på egne ben.

– Med det nye samarbejde vender vi på mange måder tilbage til Antenneforeningens oprindelige udgangspunkt. Nemlig at være en uafhængig forening, der kan varetage medlemmernes interesser og kan sikre et større udvalg af tv- og internetløsninger til konkurrencedygtige priser. Men i modsætning til for 20-30 år siden, så går den teknologiske og kommercielle udvikling i dag så hurtigt, at vi er nødt til at forstærke vores organisation og set up, forklarer Jesper Pedersen, formand i Antenneforeningen Aarhus.

– I dag ønsker flere og flere beboere frit valg i form af fleksible tv-pakker, hurtigt internet og streamingtjenester som Netflix og HBO. Med Kabelplus i ryggen kan vi nu selv indgå aftaler med indholdsleverandørerne, og dermed sammensætte de pakker, som vores medlemmer efterspørger, siger han.

Antenneforeningen Aarhus har i de seneste år investeret massivt i en opgradering af foreningens kabelnet, så medlemmerne i dag kan tilbydes de hurtigste internetforbindelser på 1Gb til konkurrencedygtige priser.
– Det betyder også, at vi kan tilbyde nye boligafdelinger og ejerforeninger velkommen som medlemmer, hvis de har et ønske om at få kontrol over deres internet og tv-udbud, siger Jesper Pedersen.

Ny antenneforening – ny medlemsbutik
Aftalen med Kabelplus blev underskrevet i Antenneforeningen Aarhus’ servicebutik i H.H. Seedorffs Stræde, som de seneste måneder har været ufrivilligt lukket på grund af coronavirus.

Hidtil har butikken været drevet i samarbejde med Stofa, men nu benytter Antenneforeningen Aarhus sommeren til at indrette sin egen medlemsbutik – uafhængig af indholdsleverandørerne.

– Aftalen med Kabelplus er første skridt i den forvandling af Antenneforeningen Aarhus, vi har arbejdet på gennem de seneste år. Vi var nået til et punkt, hvor mange af vores medlemmer med rette var i tvivl om, hvad vi egentlig stod for. Nu er vi i fuld gang med at etablere fremtidens antenneforening, som ikke kun skal tilbyde tv og internet, men også kommer til at give medlemmerne mange andre tilbud og fordele, siger Jesper Pedersen.

Når medlemsbutikken åbner efter sommerferien, bliver det med Antenneforeningens eget personale samt teknisk personale fra Kanalplus. Foruden den personlige service vil medlemmerne af Antenneforeningen Aarhus også få adgang til en ny selvbetjeningsportal.

Kabelplus
Stifterne af Kabelplus – Henrik Lind og Kenneth Christensen – har selv været med til at udarbejde samarbejdsaftalen med Antenneforeningen Aarhus. Med en mangeårig baggrund fra tv- og it-branchen har de to opbygget Kabelplus til i dag at være en teknisk og kommerciel samarbejdspartner for uafhængige antenneforeninger.
– Vi har de seneste år opbygget en fleksibel organisation, som hurtigt kan tilpasse sig den lokale antenneforening. Samtidig er vi sat i søen for at servicere boligforeninger og forstår de behov og særlige forhold, der gør sig gældende her, siger Henrik Lind fra Kabelplus.

Han glæder sig til at give århusianske – og sidenhen endnu flere – boligforeninger et reelt alternativ til de kendte udbydere.

Ny, stærk samarbejdspartner for boligselskaber
Med samarbejdsaftalen bliver Antenneforeningen Aarhus nu et attraktivt alternativ for de boligselskaber i hele Østjylland, der søger en uafhængig leverandør af tv- og internetprodukter til selskabets beboere.

For de boligselskaber, der ønsker en lettere administration, kan Antenneforeningen Aarhus og Kabelplus tilbyde en skræddersyet løsning, som både tilgodeser beboernes ønsker om tv- og internetpakker samt forenkler boligselskabets administration.

Billedtekst:

Samarbejdsaftalen mellem Antenneforeningen Aarhus og Kabelplus blev underskrevet i Antenneforeningen Aarhus’ medlemsbutik, som efter sommerferien åbner i H.H. Seedorffs Stræde.

Fra venstre: Jacob Mikkelsen (Næstformand, AFFA), Flemming Fallentin Christensen (Sekretær, AFAA), Jesper Pedersen (Formand, AFFA), Henrik Lind (Kabelplus), Kenneth Christensen (Kabelplus).

Kontakt personer for yderligere:
Jesper Pedersen, Antenneforeningen Aarhus, mobil 40363130
Henrik Lind, KabelPlus, mobil 25265000

Om skribenten

Antenneforeningen Aarhus – en privat forening, der ejer og driver fællesantenneanlæg.

Vi leverer oplevelser
til hele familien