stofa // hvem er stofa?

Ejerforhold
Stofa er i dag et helejet og selvstændigt datterselskab under Danmarks tredjestørste energikoncern, SE (Syd Energi). Stofa forsyner cirka 600.000 danske husstande med tv- og radiosignaler. Heraf har 350.000 husstande mulighed for at få bredbånd, SmartTv og telefoni via kabel-tv stikket. Kabel-tv tjenesterne leveres i tæt samarbejde med en lang række antenne-, bolig-, og grundejerforeninger samt kommuner.

Sådan startede det hele
Med et ønske om at blive leverandør af fællesantennesystemer til antenne-, bolig- og grundejerforeninger etablerede Anton Petersen i 1959 den virksomhed, der i dag er Stofa.

Virksomheden er gennem sine ca. 50 år vokset i takt med, at danskerne fik smag for mere tv - og specielt i forbindelse med de mange antenneforeninger, der blev etableret i 1960'erne, 1970'erne og 1980'erne.

Stofas lyslederkabler
I midten af 1990'erne begyndte Stofa at levere tv- og radiosignaler via lyslederkabler, og med teleliberaliseringen gik udviklingen stærkt.

Nedgravede lyslederkabler danner det netværk, der er grundlaget for leveringen af mange af Stofas tjenester. Det betyder, at Stofa i ét kabel kan levere tv, SmartTv, bredbånd og telefoni til meget konkurrencedygtige priser.

Hvordan samarbejder Antenneforeningen Aarhus med Stofa?
Antenneforeningen Aarhus har ingen egen administration, men har valgt at samarbejde med Stofa i alle tekniske og praktiske anliggender; herunder står Stofa også på vegne af antenneforeningen for udbygning, service og vedligeholdelse af det tekniske anlæg. Stofa udbyder derudover bredbånd, SmartTv og telefoni via kabel-tv stikket.

Hvid Link Pil Læs mere om Stofa på deres eget website